De kleine lettertjes

Disclaimer, voor in het geval dat


De informatie op deze website is met grote zorgvuldigheid samengesteld. De gepresenteerde informatie wordt geacht betrouwbaar te zijn, maar kan ieder moment gewijzigd worden.
Ligconcert®  is niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die zou kunnen ontstaan door de getoonde informatie op deze website. Aan de inhoud van deze website kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt.
De informatie op deze website is uitsluitend bestemd voor de bezoeker. Het overnemen van gegevens, openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de op deze website beschikbaar gestelde informatie aan derden is uitsluitend toegestaan na schriftelijke toestemming van Ligconcert©.

Privacy, just in case

Ligconcert® respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken je gegevens uitsluitend met jouw toestemming, bijvoorbeeld als je een reservering plaatst of als je je inschrijft voor onze nieuwsbrief. Voor het reserveren van kaarten vragen wij alleen je naam, postcode en een e-mailadres. Dit hebben we nodig om je te kunnen bereiken als er vragen zijn over je reservering, als er wijzigingen zijn, etc. Daarnaast worden er gegevens uitgewisseld met de instantie via wie je je reservering boekt en  betaalt, zoals bijvoorbeeld Sisow (iDEAL) en je bank en onze ticketproviders STAGER, HIPSY en EVENTBRITE. Met deze partijen hebben wij overeenkomsten gesloten over de verwerking van je persoonlijke en betalingsgegevens.
Ligconcert® zal je persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van je bestelling(en). Klantgegevens blijven maximaal 5 jaar bewaard; het gaat dan om naam en e-mailadres.
Als je wilt weten welke gegevens wij van jou hebben of ons wilt verzoeken deze te verwijderen, dan kan dat uiteraard op ieder moment door ons een e-mail te sturen.

  • Heb jij kaartjes voor een Ligconcert® gekocht bij een van onze Partner aanbieders? Raadpleeg dan de betreffende aanbieder voor de voorwaarden.

Bestellingen, good to know

Ligconcert® biedt op beperkte schaal de mogelijkheid om voor haar eigen of door derden (conform het “agent-model”) georganiseerde voorstellingen en producties e-tickets of plaatsbewijzen te bestellen via onze externe ticket providers Stager, Eventbrite en Hipsy. Via deze applicaties bieden wij je vervolgens de mogelijkheid te betalen via iDEAL, de Nederlandse standaard voor het verrichten van internetbetalingen. De hiervoor benodigde koppeling tussen onze website, de betaalomgeving van jouw bank en de uiteindelijke transactie wordt hierbij verzorgd door de ticketprovider.
Je kunt je bestelling uitvoeren via deze beveiligde applicatie waarna je via de betreffende provider van ons een ontvangstbevestiging met daarnaast de e-tickets (e-mail). Tickets verzenden naar een postadres is niet mogelijk. Jouw eventuele bestelhistorie en de voortgang hiervan kunt je volgen via je eigen accountomgeving van de ticketprovider. LET OP: Soms  belanden tickets in de reclame of spambox.

De prijzen van de plaatsbewijzen of andere gerelateerde producten en diensten staan altijd vermeld inclusief b.t.w.
Kortingen via actiecodes gelden alleen op onze concerttickets. Deze zijn niet toepasbaar op (combi) arrangementen, passe-partouts, diners, lunch, rondleidingen etc. (Tenzij expliciet anders is aangegeven). Speciale kortingsacties met een specifieke kortingsperiode kunnen niet geretourneerd of geannuleerd worden. Bij het omboeken van een met korting aangekochte ticket zal een bijbetaling gevraagd worden naar het aankoopbedrag van de gewenste ticket.

  • Heb jij kaartjes voor een Ligconcert® gekocht bij een van onze Partner aanbieders? Raadpleeg dan de betreffende aanbieder voor de voorwaarden

Ticket Policy, wat wel en niet kan

Gekochte (e-)tickets of plaatsbewijzen kunnen in beginsel niet geannuleerd/ geretourneerd/ gerestitueerd worden. Maar waar mogelijk denken we graag mee in het omboeken van de tickets voor een ander concert. In overleg is er veel mogelijk.

Bij door tickethouder (planbare) wijzigingen in de planning/agenda en/of ziekte/behandeling/overmacht, waardoor niet er naar de voorstelling of concert kan worden gegaan is restitutie niet mogelijk. De gekochte tickets kun je eventueel doorverkopen bij onze partner Ticketswap.  Indien er sprake is van plotselinge ziekte of andere onverwachte familie-omstandigheden kun je in overleg in aanmerking komen voor een voucher en/of het omboeken naar een ander concert. Wij mogen vragen naar aantoonbaarheid van de situatie bij twijfel ter voorkoming van fraude.

In het geval van een incidentele omboeking of het inzetten van een voucher voor een concert zijn eventuele prijsverschillen en bijkomende servicekosten voor de tickethouder.
Heb je gereserveerd voor een arrangement (diner, lunch e.d.)? Wanneer je als tickethouder het arrangement wilt of moet annuleren dan is dat alleen mogelijk tot uiterlijk 30 werkdagen voor aanvang datum concert, tenzij anders vermeld op de concertpagina’s. Bij annulering van het arrangement door de tickethouder binnen 30 werkdagen voor aanvang van het concert geldt 100% annuleringskosten van de arrangementsprijs minus de waarde van de ticket. De gekochte tickets kunnen (al dan niet inclusief het arrangement) eventueel doorverkocht worden via onze partner Ticketswap. (Dieetwensen en menukeuzes zijn na omboeken of doorverkoop niet meer aanpasbaar)

  • Heb jij kaartjes voor een Ligconcert® gekocht bij een van onze Partner aanbieders? Raadpleeg dan de betreffende aanbieder voor de voorwaarden.

Omboeken van tickets; De spelregels

  • Kosteloos omboeken van een tickets kan tot 7 dagen voor het Ligconcert®. (m.u.v. van met korting aangekochte tickets)
  • Binnen 7 dagen voor het Ligconcert® hanteren een tarief van €10,00 voor het omboeken naar ander datum.
  • Omboeken nadat het Ligconcert® heeft plaatsgevonden is niet mogelijk.
  • Wij bieden geen refund/terugbetaling.
  • Omboeken Ligconcert® for Charity is niet mogelijk.
  • Heb jij tickets gekocht met een korting en wil je omboeken naar aan ander concert, hou dan rekening met een bijbetaling.
  • Tickets doorverkopen kan alleen via onze partner Ticketswap, dit is de enige partij, los van onze eigen website en theaters, waar Ligconcert® Tickets worden aangeboden.
  • We raden je aan om via dit formulier op te nemen voor het omboeken van jouw ticket. (Wij reageren lekker snel!)
  • Heb jij kaartjes voor een Ligconcert® gekocht bij een van onze Partner aanbieders? Raadpleeg dan de betreffende aanbieder voor de ticketvoorwaarden.

Wanneer een concert wordt verzet of geannuleerd

Ligconcert® behoud zich het recht voor dat, wanneer het om wat voor reden dan ook noodzakelijk blijkt om een concert uit te stellen naar een andere datum, de gereserveerde ticket mee te laten verhuizen naar een andere datum. Bij het verplaatsen/ uitstellen van een concert of voorstelling door Ligconcert® of locatie blijven de gereserveerde e-tickets of plaatsbewijzen altijd geldig voor de nieuwe datum. De gekochte tickets kun je eventueel veilig doorverkopen bij onze partner Ticketswap wanneer je niet op de nieuwe datum kunt. Indien een concert definitief geannuleerd moet worden, ontvang je je betaling in de regel binnen 30 kalenderdagen na annulering retour via de betaalwijze waarop je de tickets hebt gekocht. Je wordt altijd persoonlijk per e-mail geïnformeerd wanneer hier sprake van mocht zijn.

  • Heb jij kaartjes voor een Ligconcert® gekocht bij een van onze Partner aanbieders? Raadpleeg dan de betreffende aanbieder voor de voorwaarden.